Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Křesťanství ve mně.

Už jsem se několikrát v životě zúčastnila povinného sčítání lidu. Sama jsem se divila, že jsem vždy na otázku náboženského vyznání napsala – křesťanka.

Protože jsem od dětství z mnoha důvodů abnorrmálně citlivá, dávám si bdělý pozor na to, co říkám nebo dělám, kdykoliv něco doopravdy dělám.

A s křesťanstvím jsem měla vždy velký vnitřní problém. Nejen pro to, že i tato víra byla vyvražďováním nevinných a čestných lidí, mnohokrát v naší minulosti zneužívána. Pro zneužitou víru trpěly po staletí milióny. V rukou nemocných mocných je zneužitelné vlastně všechno. A dnešní mocní se nechovají jinak. Denně jsme toho svědky.

Nechápala jsem, jak je možné modlit se k člověku, jehož jsme izolovali, odsoudili jako zločince, mučili a nakonec tak bolestivě zavraždili.

Říkala jsem si, že to křesťanství propaguje zlo a učí lidi, aby si mysleli, že mohou někoho umučit a pak od něho modlitbou očekávat podporu a dobré skutky.

Moje zkušenost říkala něco jiného. Nemusím nikoho mučit, stačí jen, myslí-li si, že s ním nemohu souhlasit a už jsem jeho hlavním nepřítelem. Natož, abych vyjádřila svůj nesouhlas s jeho skutky, či slovy, důrazněji. To už by byla válka na život a na smrt. Takový je člověk. Má své city. A neměly by být zraňovány, protože on cítí bolest a někde uvnitř ví, že má právo na radost a štěstí. Nemůže nám ta slova, kdy zakusil své ponížení, odpustit.

Říkala jsem si, že Ježíš byl také člověkem. Musel cítit to samé, co cítí lidé v podobné situaci. A proto si nemohu myslet, že by mi mohl pomoci ten, kdo byl zavržen tak opovržení hodným způsobem. A že je to celé jen jakési mámení zla, aby se nevědomí lidé modlili ke zlu. Něco jako : za zlo, odměna. Myslela jsem si, že jediné, co si mohou vymodlit, je namísto církví slibovaného odpuštění, jen další svoje problémy. Říkala jsem si, modlíš se ke zlu, a tím si působíš jen další svoje prokletí.

Člověk s rozšířeným vědomím, jímž jsem se stala, však zná pravdu, chce-li pochopit.

Příchod Krista na Zemi byl nezbytný a tedy zákonitý.

V době pekla, které už více než dva tisíce let prožíváme, a které tu bylo nejméně 5 tis. let před tím, se vždy nakonec některý z lidí probudí.

Otevře se mu nekonečné vědomí inteligence, lásky a poznání, podle jeho osobních morálních kvalit a tužeb. Vidíme, že je mnoho úrovní poznání, tedy mnoho úrovní vědomí. A jen málokdo dosáhne vědomí Kristova.

Dnes už vím, co věděl také on. Člověk je nevědomý, a proto se rozhoduje podle okamžitého prospěchu. Nedokáže prohlédnout následky svých činů. Nechápe, že zneužije-li, necítí bolest jen zneužívaný, ale v konečném důsledku se tato bolest stane jeho vlastní bolestí.

A kdo z Vás má poznání Krista, aby odpustil ? Nikdo. Zneužívaný většinou jen dále zneužívá, protože se necítí dobře, a proto nechápe, proč by se měl někdo jiný cítit dobře. A tak se koloběh zla uzavírá.

Dohlédneme-li jen trochu dále než k myšlence, že vědomí pravdy nás osvobozuje a osvobodí, můžeme spatřovat ve zrození Krista cestu svého vlastního odpuštění, kterou lidstvu vydláždil prostřednictvím svých pocitů a poznání.

Člověk Kristus svým životem poznal, že není hřích, který by nemohl být odpuštěn, protože jej učinili nevědomí.

Autor: Jaroslava Švajcrová | pátek 22.5.2015 18:28 | karma článku: 12,91 | přečteno: 524x
  • Další články autora

Jaroslava Švajcrová

Jak získá mladý člověk nejsnáze svůj byt.

Prostřednictvím stavebních bytových družstev, doporučuji raději nové objekty (téměř nepodstatný příspěvek do fondu oprav) anebo lidových bytových družstev (stavby cihlové z 50. let).V našem obvodu Prahy má obecní úřad také nové

3.3.2018 v 14:46 | Karma: 11,69 | Přečteno: 571x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Přijímám pozvánky ke své přednášce

Ke své knize „Pět fenoménů dneška“ rozhodla jsem se přednášet. Můžete pozvat své hosty a zajistit sál, či síň, nebo jen učebnu. Potřebuji jen stůl, židli a mikrofon. http://www.bezvydavatele.cz/book.php?Id=530

27.2.2018 v 13:33 | Karma: 6,14 | Přečteno: 128x | Diskuse| Pozvánky, akce

Jaroslava Švajcrová

Ohromující síla mysli

Milý příteli, před Vaší přednáškou, chtěla bych pronést jako Vaše žákyně pár slov. Představuji si je asi takto, vyslovuji své uznání.

27.2.2018 v 9:55 | Karma: 6,52 | Přečteno: 245x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Czexit? Mám skvělý nápad.

Už jste četli poslední článek paní Šichtařové? Czexit? https://sichtarova.blog.idnes.cz/ Mám nápad. Co kdybychom zůstali členy EU za této alespoň jediné podmínky?

18.2.2018 v 21:15 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1023x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Hojnost je tu pro každého.

Dokážu vám to, vážený čtenáři. Jak jsem potkala horníka na opeře? Dvanáct let pracoval na Ostravsko-Karvinském revíru se sbíječkou. Když byl mým známým pozván do opery, odmítl to slovy: Co bych tam dělal? Jsem skoro hluchý, nemám.

7.10.2016 v 15:16 | Karma: 11,73 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno 

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.