Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naši městští holuby.

Vím, že člověk, který se cítí dobře, protože ví, že je to jediná možná cesta, která vede ke šťastnému a dobrému životu, je laskavý, soucitný, pomáhající a respektující právo druhého na vlastní štěstí. Přeje ostatním radost.

Jít ve svém životě jen cestou, jak navrhují Luis Hayová a Teal Scott, tedy cestou svých nejlepších pocitů. (V každém okamžiku udělám právě to, co mi umožní cítit se dobře a nezáleží na tom, co to bude. Je nezbytné tuto radost si udržet, proto se o ni starám.)

Protože naše pocity jsou rozhovorem, který vede naše srdce s naším nejvyšším dobrem, nekonečně inteligentním a láskyplným polem vědomí, jak ho představuje a popisuje ve svých ''chanelinzích'' a knihách autor, Lee Caroll, inspirovaný Kryonem.

Už dávno vím, že cítí-li se člověk dobře, umí být lidštější. Touží, aby se i ostatní lidé měli dobře, a dokonce pro to dokáže i přiložit ruku k dílu.

Toužíme žít v blízkosti radostných a rozdávajících se lidí, kteří si vždy ví rady a nic pro ně není problém. Obracíme se na ně, potřebujeme-li poradit. Můžeme je požádat o pomoc, protože cítíme, že nebude oslyšena.

Hovoří-li člověk svým srdcem, jež v něm radostně zpívá, stává se moudrým a tvořivým. Nachází řešení, která nám připadají prostá, když nás s nimi seznámí. A divíme se, jak je možné, že jsme to neviděli sami.

To stres, v němž žijeme, nám to nedovolí. Ztratíme-li sebevyjádření prostřednictvím vyšší inteligence, jsme bezradní, bezmocní a nemocní.

Ubližujeme sobě, svému okolí. Nedokážeme vnímat objektivní realitu. Proto žijeme každý ve svém subjektivním světě a vzájemně si nerozumíme, protože se nechápeme. Neslyšíme se. Jeden mluví o koze, druhý o voze.

Jediná možná cesta je tedy pozorně sledovat své pocity a jít cestou nejmenšího odporu, a proto v souladu s nimi tak, abychom se mohli cítit za všech okolností dobře.

Když ve zlosti někomu ublížím, nebo s druhým člověkem manipuluji, je to vítězství jen zdánlivé, bezzubé. Protože ve mně je svědomí a nezáleží na tom, jak hluboko je ve mně skryté právě dnes, protože zítra se projeví jako zbraň proti mému vlastnímu štěstí.

Aniž si to uvědomujeme, jsme komplexní bytosti, vzájemně propojené. Nechápeme, proč v nás napětí vzrůstá a proč se dnes necítíme dobře. Vždyť máme všechno, co k životu potřebujeme, potřebujeme-li. To naše svědomí v nás promlouvá, to naše svědomí se ozývá a my jej prožíváme jako své pocity. Svědčí o našich činech a úmyslech.

Včera jsem seděla na lavičce a slyšela nadávat starší dámu, procházející okolo, na papíry, které volně poletovly po parkovém trávníku. Také jsem je zaznamenala. Ale po té,co jsem viděla, jaký má tento nepořádek vliv na tuto dámu, jsem se zvedla a velkou většinu jsem posbírala a uklidila do blízkého odpadkového koše.

Měla jsem z toho trávníku zase radost a těšila jsem se z představy, že bude zase všechno v pořádku, až se stará paní bude vracet domů.

Kdykoliv vidím naše městské holuby, srdce se mi svírá. A tady už jsem bezmocná.

Jsou nemocní, frustrovaní, jen neustále lidem předvádějí, jak sezobávají svá neexistující zrnka. Když se podívám na svůj okenní parapet, krásně stříbrný, vidím, co obsahuje jejich stolice. Jsou to jemná zrnka písku obalená v hlenu. Copak to je stolice pro živou bytost ?

Některá stolice je už jen bílá, cementová kapalina. Uvnitř nic, než hlen.

Když vidím jejich nohy, slabounké, světlé a suché, tedy neprokrvené a jejich pokroucené pařátky, je mi do breku. Někteří z nich stojí již na svých pěstičkách, prstíky stočenými pod sebe. Jiní se dotýkají našich betonových či asfaltových chodníků svými černými obloukově zahnutými drápky. Každý z nás přeci ví, jak má kráčet holub !

Upozorňují nás na naši vrozenou inteligenci, proplétají se mezi našima nohama, překážejí nám, co mohou. Svou stolici nám předvádějí na našich starodávných kamenných sochách.

Jen my je stále nevidíme. Včera se jeden z nich dokonce nalézal mezi hlučnými nákupními vozíky. Nedbal na nebezpečí, jež mu tam hrozilo. Oni nevědí, jak se mají chovat, a co mají udělat, aby se mohli zase najíst a jak mají zaujmout člověka, svoji jedinou možnost jeho obživy ve městech.

Proč se přestěhovali do velkoměst?

No přeci proto, že naše příroda a už ani naše pole jim nepřinášejí potřebné pro život !

A jak to, my zoufalci, řešíme ?

Střílíme je, městské vyhlášky to dovolují; nebo se dozvíme z tisku, že Praha nasadila na holuby právě čtyři sokoly.

Když jim rozdrobím kus housky, hrozí mi pokuta (v Praze 2.000,- Kč).

U nás je právě minimálně dvacet holubů, které už ani ta houska nezajímá. Rozhodli se zemřít. Jen polehávají v ústraní, s bříškem na betonu.

A zajímalo by mě, když jim někdo rozdrobí housku, co pijí ? Vždyť houska není zrnko obilí !

Jsem nešťastná. Jsem bezmocná. Nechci jejich utrpení. A nechci ani jejich smrt.

Jsme jedním. Přestože to necítíte, já to vím.

Jsme jedním jediným kolektivním vědomím.

Autor: Jaroslava Švajcrová | úterý 28.7.2015 9:57 | karma článku: 5,52 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Jaroslava Švajcrová

Jak získá mladý člověk nejsnáze svůj byt.

Prostřednictvím stavebních bytových družstev, doporučuji raději nové objekty (téměř nepodstatný příspěvek do fondu oprav) anebo lidových bytových družstev (stavby cihlové z 50. let).V našem obvodu Prahy má obecní úřad také nové

3.3.2018 v 14:46 | Karma: 11,69 | Přečteno: 571x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Přijímám pozvánky ke své přednášce

Ke své knize „Pět fenoménů dneška“ rozhodla jsem se přednášet. Můžete pozvat své hosty a zajistit sál, či síň, nebo jen učebnu. Potřebuji jen stůl, židli a mikrofon. http://www.bezvydavatele.cz/book.php?Id=530

27.2.2018 v 13:33 | Karma: 6,15 | Přečteno: 129x | Diskuse| Pozvánky, akce

Jaroslava Švajcrová

Ohromující síla mysli

Milý příteli, před Vaší přednáškou, chtěla bych pronést jako Vaše žákyně pár slov. Představuji si je asi takto, vyslovuji své uznání.

27.2.2018 v 9:55 | Karma: 6,52 | Přečteno: 245x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Czexit? Mám skvělý nápad.

Už jste četli poslední článek paní Šichtařové? Czexit? https://sichtarova.blog.idnes.cz/ Mám nápad. Co kdybychom zůstali členy EU za této alespoň jediné podmínky?

18.2.2018 v 21:15 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1023x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Hojnost je tu pro každého.

Dokážu vám to, vážený čtenáři. Jak jsem potkala horníka na opeře? Dvanáct let pracoval na Ostravsko-Karvinském revíru se sbíječkou. Když byl mým známým pozván do opery, odmítl to slovy: Co bych tam dělal? Jsem skoro hluchý, nemám.

7.10.2016 v 15:16 | Karma: 11,73 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.