Strach.

Kdesi hluboko v nás je skryt tento fenomén. Jak vznikl ? U mě pravděpodobně už v prvních dnech 3-měsíčního pobytu v dětské ''líhni'' plzeňské porodnice.

Bylo nás tam tenkrát okolo 30-ti novorozeňat a dvě sestřičky. Duši jsem si mohla tenkrát vyplakat, než jsem pochopila, že nemám právo být šťastná.

Tehdy jsem pochopila, že ať už reaguji jakýmkoliv způsobem, odpověď nepřichází. Člověk se v tom okamžiku vzdá veškerých požadavků na právo žít.

Jednou pro vždy je v něm zakořeněno vědomí : Toužím už jen přežít !

Bolest, strach, osamocení, bezmocnost. Zoufalá bezmoc. Nezapomenutelná. Pevně ve mně vetknutá, jednou pro vždy.

Když jsem se vážně zamilovala a takové poznání přišlo, (najednou mám pocit, že jen pro ''Něho'' jsem do svých 19-ti let vychovávala své panenky) nedokázala jsem se chovat přirozeně. To jest, neodešla jsem ze vztahu, který, jak se brzy ukázalo, mě jen zraňoval.

Z nepochopitelných důvodů jsem situaci, ve které jsem se díky tomuto vztahu ocitla, nedokázala správně vyhodnotit. A nedokázala na ni správně reagovat.

Jako bych si říkala, kdykoliv jsem dostala citový políček, (bylo jich dokonce celkem pět) že nemám právo nebýt zraňována.

Nebo neříkala ? Já jsem se tak chovala.

Má hluboce zraněná osobnost nevěřila, ačkoliv cítila, že je zraňována, že má právo žít v lásce, to je bez citových kopanců a kotrmelců.

Konec sebelásky? Sebeponížení ? Jak jen to pojmenovat? Cítím, že to není dobré pro mě, ale stále tomu navenek říkám : ''chodíme spolu''.

Proč si jen myslíme, že naše láska může být zraňována ?

Mladá žena od vztahu či partnera cosi očekává, cítí, že na to má právo a její očekávání je nenaplněno.

Po jednom takovém citovém kopanci mi do rána narostl horní ret do obrovských rozměrů.

Co je to s námi ?

Nevěříme si ?

Nevěříme v lásku ?

Nevěříme v partnerství ?

Nežijeme v přátelském vesmíru ?

Ubitá, bezmocná osobnost. Cítí, že je zraňována. A přistoupí na to.

Teď někdy v poslední době slýchávám, že jen nemocná osobnost od partnera cosi očekává, takové to ''cosi'', co naplňuje její citové požadavky.

Nový postulát ''New Age''. Své citové požadavky si máme řešit sami v sobě, říkají.

Jsi zraněná ? Říkají. Je to jen Tvoje chyba.

Zdá se, že okamžitě pocítíme, kdykoliv jsme zraněni, ale jako bychom nechápali, že zraňujeme.

V našem světě je obtížné cítit se v partnerském svazku dobře.

Můj partner totiž nechápe, že pro sebe jsem princeznou. A ta má právo nebýt zraňována.

Autor: Jaroslava Švajcrová | pondělí 20.7.2015 19:21 | karma článku: 5,94 | přečteno: 318x
  • Další články autora

Jaroslava Švajcrová

Ohromující síla mysli

27.2.2018 v 9:55 | Karma: 6,52

Jaroslava Švajcrová

Hojnost je tu pro každého.

7.10.2016 v 15:16 | Karma: 11,73

Jaroslava Švajcrová

Jak byla stvořena kočka.

20.9.2016 v 20:28 | Karma: 12,42

Jaroslava Švajcrová

Dělej i co chceš !

5.11.2015 v 7:14 | Karma: 7,85

Jaroslava Švajcrová

Povím ti, kým jsi.

8.10.2015 v 14:53 | Karma: 6,54

Jaroslava Švajcrová

Překladatelská práce.

18.8.2015 v 18:27 | Karma: 13,50

Jaroslava Švajcrová

Zdravý život.

18.8.2015 v 17:10 | Karma: 6,74

Jaroslava Švajcrová

Naši městští holuby.

28.7.2015 v 9:57 | Karma: 5,52

Jaroslava Švajcrová

Síla Lidskosti.

28.7.2015 v 7:15 | Karma: 7,37

Jaroslava Švajcrová

Vězeňství ČR ?

23.7.2015 v 12:24 | Karma: 11,24

Jaroslava Švajcrová

Vaše Srdce

22.7.2015 v 12:35 | Karma: 5,79
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.