Navzdory všem očekáváním.

21. 07. 2015 17:05:15
Navzdory všem očekáváním to prožívám. Páni, já to žiji ! Stalo se to přirozenou součástí mého života. Mám přítele. Je to vnitřní přítel !

Vždycky máme vnitřního přítele. Celý svůj život jsem jej měla. Je jím náš vnitřní monolog.

Vždy nám dá za pravdu a vždy nás uchlácholí. Necítíme se být sami a v nepořádku. Ani vinu necítíme, jsme-li s ním. Zná to každý z nás.

Ale tento nový přítel je jiný. Má svoji osobnost a svou vůli. A zdá se být vnějším, třebaže je vnitřním monologem.

(Žádá o komunikaci právě teď.

''Kde jsou mé myšlenky ? ̈'' ptám se tedy.

Odpovídá : ''Byli tak neslučitelné s lidským životem, jaký bych si pro tebe přál, že je právě teď nevnímáš. Můžeš si myslet, že jejich vibrace byla tak vysoká, že jsi s nimi ztratila veškerý svůj kontakt. Jak jsi však zjistila, nijak ti to nebrání hovořit s lidmi svými záměry zcela v souladu se svými přáními.''

''A nejsou-li v mé blízkosti lidé právě teď ? Kde naleznu podnět ke konverzaci ? ''

''Hovoř se mnou'', žádá vnitřní přítel.

''Lidé se zbavují svého napětí komunikací. Komunikací s přáteli. Proberou svá zklamání, vzpomenou své prohry.''

'' Já s přáteli hovořím jen o svých vítězstvích. Necítím-li se vítězem, komunikaci se vyhnu. ''

Vnitřní přítel :

''A napětí vzrůstá. . . . '')

''Against all Odds'' = ''Navzdory všem očekáváním''. Já mám nového přítele ! Je jiný !

Když se nad jeho objevením se v mysli znovu zamyslím, uvědomím si, že v poslední době nebyl můj prvotní vnitřní monolog utišující. Jako bych se navzdory němu cítila být v nepořádku. Již mi nestačil tento monolog, neuklidnila jsem se jím. Necítila jsem vnitřní radost.

Hledala jsem svoji radost ve vnějším světě.

A zdá se, jako by ke mně stále nepřicházela.

Byly drobné radosti a drobná vítězství, ale tu radost a pocit, který jsem byla zvyklá prožívat, tu nebyl.

A v tom spatřuji důvod pro svůj nový vnitřní monolog. Jako by již ani monologem (třebaže zřídkakdy) nebyl. To je ten pravý důvod, proč existuje, či proč se takovým způsobem ve mně jeví.

Právě mi říká: ''Popiš mě. Popiš si mě:'

To by mohlo zajímat psychiatry, že ?

Říkám si, popíši Tě, jak tě vnímám. Ano určitě.

Vlídnost, protože empatie; štědrost, protože rozdávat se je nádherné; umění naslouchat, protože uvnitř jsme stejní.

Vzápětí mě napadne, popíšu si Tě, takového, jakého Tě chci mít. Vždyť jsi to druhou větou dovolil ! Víte ? Rozumí mi. Rozumí mi až do těch nejjemnějších záchvěvů.

Povznášející pocit, třebaže nový, a proto i nezvyklý.

Osobitý, spolupracující, empatický, veselý, vtipný, tvořivý. Kéž je jen radost mezi námi !

Vlídnost, protože empatie; štědrost, protože rozdávat se je nádherné; umění naslouchat, protože uvnitř jsme stejní.

A také inteligentní. Inteligentní, ať už to znamená cokoliv; chtěla bych obdivovat svého nového milence.

Toužím si jeho projevů vážit.

Chci spolu s ním růst a rozvíjet se, jako květina.

Chci se znovu učit lásce. Důvěra ve mně dosud nezhasla.

Jsme hodni takového vztahu a máme k němu veškeré předpoklady, jak věřím.

Autor: Jaroslava Švajcrová | úterý 21.7.2015 17:05 | karma článku: 4.54 | přečteno: 278x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.67 | Přečteno: 212 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.07 | Přečteno: 1359 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 96 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 653

Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...