Překladatelská práce.

18. 08. 2015 18:27:58
Překladatelská práce a její zneužívání v praxi ? Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku A 4 (t.j. 250 slov) a dobu 1hod. a 40 minut. A jaká je dnešní praxe zaměstnavatelů ? Zdá se, jako by jim radil

sám čert.

Moje přítelkyně se tak bojí ztráty svého zaměstnání, že jí ještě v 17.00 hod (tedy po 8 hodinové směně) zbývá přeložit 5 stránek tisku z českého jazyka do německého.

Ptáte se proč ?

Myslí si, že musí !

Pokud by se necítila v roli oběti, musela by svému nadřízenému vysvětlit, co je všem překladatelům podnikajícím v tomto oboru známo: tedy to, co je v úvodních slovech mého článku :

Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku A 4 (t.j. 250 slov) 1hod. a 40 minut.

Pět stránek textu tedy představuje dodatečných 8,5 hodiny. Tedy celou další pracovní směnu !

Jen oběť si myslí, že musí.

Zdravý člověk nedokáže pochopit, proč dotyčná přítelkyně takto jedná. Mně by stačilo říci vedoucímu:

''Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku 1hod. a 40 minut.

Konec.''

To strach z nedostatku nás vydírá. Nevěříme si ? Myslíme si, že konkurence je výkonnější ? Odbornější ? Levnější ? Rychlejší ? Nebo že bude ještě radostnějším nevolníkem, než jsem já sama ?Možná i to je pravda.

Také naše potřeba, nekonečná potřeba peněz nás vydírá. Pro ni zatneš své zuby, a táhneš dál, třeba se to zdravému člověku zdá nepochopitelné !

I já jsem v této akci chybovala. A zaměstnavatel toho velmi chytře zneužil. Posuďte sami, k jakému závěru a proč jsem došla.

''Pro tebe nepracuji, nenechám se přeci přátelskými vztahy vydírat !'' Řekla jsem nakonec své přítelkyni. O obezličce zaměstnavatelů, jak nezaplatit překladateli, co oprávněně za svou práci žádá :

Vysvětlím Vám krátce můj osobní příběh v této záležitosti. Sice není nad osobní zkušenost, ale kdo ví . . .

Překladatelku zaměstnavatele tlačil jako obvykle čas, a tak mi na poslední chvíli zadala odbornou překladatelskou práci z oboru stavebnictví. Jednalo se o doklady pro povolení stavby pro stavební úřad v Praze.

Navíc byly anglické stránky ve formátu nevhodném pro přenos textu, a tak musely být přepisovány. Jednou text původní, po té samotný překlad. Bylo také nezbytné, zachovat stávající formátování textu a tabulek, samozřejmě bez možnosti přečtení si výchozích nastavení formátu textu.

Zaměstnavatel přítelkyně pak stanovil odměnu za můj překlad sám, aniž by se mnou cenu konzultoval. Byla to vyděračská cena.

Spěchal snad na překlad jen proto, aby se mnou nemusel jednat o odměně ?

Nesouhlasila jsem s takovou odměnou a svoji cenu za překlad jsem prostřednictvím své přítelkyně osvětlila podrobně. Zaplatil.

Můj příští překlad , jak mi přítelkyně dodatečně až před vyplacením mé odměny oznámila, měla už zaplatit z vlastní kapsy ! Copak je mým zaměstnavatelem ona ? Jak na takovou akci mohla přistoupit !

Tím, že jsem nejednala o své předchozí odměně se zaměstnavatelem přímo, ale pověřila jím z naivity svou přítelkyni, udělal z ní jedním rozhodnutím mého zaměstnavatele !

Útisk nevolníka ? Za něj se však nepovažuji. Vždyť evropské překladatelské agentury mi zaplatí automaticky 0,4 EUR za slovo. Tedy více, než bylo dodatečně dohodnuto s tímto českým zaměstnavatelem.

Cítíte-li se být obětí, Váš zaměstnavatel si vždy nějakou obezličku najde ! Je jen na Vás, zda se i Vy necháte nesmyslně a zbytečně vydírat.

Autor: Jaroslava Švajcrová | úterý 18.8.2015 18:27 | karma článku: 13.50 | přečteno: 547x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.24 | Přečteno: 261 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.67 | Přečteno: 447 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.14 | Přečteno: 111 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 595 | Diskuse
Počet článků 96 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 653

Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...