Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Přátelé, není to nádhera? Ženská, která se nedívá na "Sama doma", ale píše blogy o kvantové fyzice. Díky Jaruško.

Napadá mne, že lidé jsou jako částice. "Chovají se jinak, když jsou osamělí a když jsou ve společnosti jiných".:-)

0 0
možnosti
DT

Oni to ti "vědci" (tedy ten popularizátor z videa) myslel trochu jinak. Většina hmoty se koncentruje lokálně a jinak je skoro celý atom "prázdný". 

Hmota samozřejmě existuje, dokonce máme celkem elegantní teorie o tom, co ji částicím propůjčuje. 

Ten problém kvantové mechaniky, který prezentujete jako "bez pozorovatele není hmoty" je ve skutečnosti následek kolapsu stavu osamělé částice v momentu, kdy přestane být osamělá (je-li např. pozorována). Není na tom vůbec nic magického. V kvantovém světě existují jiné zákony. Třeba ten, že částice se chovají jinak když jsou osamělé a když jsou ve společnosti jiných.

1 0
možnosti
Foto

V okamžiku, kdy stavební inženýr/ka prohlásí svět za nehmotný a přirovná ho k hologramu, je třeba zbystřit....

4 1
možnosti
MN

...pozornost? No ano, toť vše oč tu běží!!!

1 0
možnosti
VK

Dle Vás hmota neexistuje. Existuje proto jen energie?

A co je to energie - tato otázka je záhadou, na kterou není a nebude vysvětlení.

0 0
možnosti
Foto

Pane Václave, to není prohlášení o tom, co říkám já. No, já to také říkám. Ale naučila jsem se porozumět tomu, co říkají fyzici a vypočítali matematici. Člověk by neměl zůstávat ignorantem, ať už jsou jeho podmínky k životu jakékoliv.:-)

1 0
možnosti
LR

Aneb

Jak si ženská od vařeky představuje kvantovou fyziku, aby si mohla zaduchařit

3 2
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.