Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Učím se žít.

Nové téma týdne na mém blogu : ' Učím se žít.' Učím se žít pravdivě. Jen tak mohu zůstat svobodná. Učím se nesoudit činy ostatních. Vnímám-li však věci jako špatné, či zlé, nemlčím, protože dnes už vím, že bych se s nimi setkávala znovu a znovu. Velkým pomocníkem jsou mé pocity. Cítím – li se v daném okamžiku zle, vždy se zastavím a situaci řeším, abych se znovu mohla cítit dobře.  

Měla jsem krátký, leč velmi intenzivní sen. Možná se Vám to také stalo. Po probuzení jsem nevěděla, že to byl jen sen.

Procházela jsem se krásným, ale neznámým a připouštím, že ‘podivným’ městem mezi krásnými a příjemnými lidmi. Všude bylo příjemně a cítila jsem radost, až eufórii. Najednou se slyším, jak nahlas říkám : Co je to láska ?

Pocítila jsem jen nakratičko, co cítí tito lidé, hovoří-li o lásce, nebo myslí, nebo cítí, co pro ně znamená slovo láska.

S naším pocitem lásky to mělo opravdu , ale opravdu, jen málo společného ! Byl to tak intenzivní pocit, že jsem se téměř okamžitě vzbudila, a pak mi nějakou dobu trvalo, než jsem pochopila, že ‘tamto’ byl jen pouhý sen.

Od té doby vím, co znamená slovo láska.

Není možné, abyste ji poznali, bude-li třeba i jedinému člověku ubližováno, či ublíženo, anebo se ‘jen’ ublíženým cítil.

Není možné, abyste ji poznali, budou-li zvířata na zemi zabíjena jako zdroj Vaší obživy.

Není možné, abyste ji poznali, pokud bude třeba jen jediný člověk ve hmotném nedostatku, či nouzi, jakéhokoliv druhu.

Není možné, abyste ji poznali, nebude-li pro Vás druhý člověk stejně důležitý, jako jste Vy důležitý sám pro sebe.

Není možné, abyste ji prožili, pokud se najde na zemi alespoň jeden člověk, který nebude mít pocit, že je plnohodnotnou součástí celé společnosti.

Není možné, abyste ji prožili, pokud nebudete mít pocit, že není na celém světě vhodnější povolání než to, kterým právě obohacujete celou společnost.

A tak dále a tak dále. . .

Vždy se mě ptáte stejnými slovy : ‘ A lze toho vůbec na zemi dosáhnout ? ‘

Lze, já jsem jej prožila.

Tomuto stavu předchází sebepoznání. (Zjišťuji, že i když dělám chyby, udělám vždy v dané situaci to nejlepší, co mohu. Zjišťuji, že vždy žiji podle své nejlepší představy o sobě.)

Nemám tedy žádný důvod předpokládat, že ostatní lidé se nechovají stejně. To by bylo v rozporu s lidskou logikou.

A tento druh sebepoznání mi dovolí, vážit si ostatních lidí a také, každého člověka na zemi. Je-li duševně zdráv, má i on tutéž touhu : totiž žít tak nejlépe, jak jen může. Co je pro něho nejlépe, ví jen on sám a závisí to jen na jeho poznání. To je ten atribut, kterým se lišíme. Jen mírou našeho poznání.

Současně jsem si vědoma ještě jednoho aspektu lidského života. Za odchylky od tohoto stavu (zlé činy, či duševní nenormálnost) nemůže člověk samotný, ale celá společnost. Nikdo nejsme v kůži jiného člověka, abychom mohli soudit jeho činy.

Bylo mi dovoleno poznat, že za určitých (stejných ) okolností života zločince, se mohu stát zločincem i já.

Bylo to velmi trpké, ale velmi poučné poznání. A jsem za něj velmi vděčná. S poznáním totiž přichází moudrost.

Učím se žít pravdivě. Jen tak mohu zůstat svobodná. Učím se nesoudit činy ostatních. Vnímám-li však věci jako špatné, či zlé, nemlčím, protože dnes už vím, že bych se s nimi setkávala znovu a znovu. Velkým pomocníkem jsou mé pocity. Cítím – li se v daném okamžiku zle, vždy se zastavím a situaci řeším, abych se znovu mohla cítit dobře.

Tak se učím žít !


 
 

Autor: Jaroslava Švajcrová | sobota 27.9.2014 5:27 | karma článku: 5,33 | přečteno: 256x
  • Další články autora

Jaroslava Švajcrová

Jak získá mladý člověk nejsnáze svůj byt.

Prostřednictvím stavebních bytových družstev, doporučuji raději nové objekty (téměř nepodstatný příspěvek do fondu oprav) anebo lidových bytových družstev (stavby cihlové z 50. let).V našem obvodu Prahy má obecní úřad také nové

3.3.2018 v 14:46 | Karma: 11,69 | Přečteno: 571x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Přijímám pozvánky ke své přednášce

Ke své knize „Pět fenoménů dneška“ rozhodla jsem se přednášet. Můžete pozvat své hosty a zajistit sál, či síň, nebo jen učebnu. Potřebuji jen stůl, židli a mikrofon. http://www.bezvydavatele.cz/book.php?Id=530

27.2.2018 v 13:33 | Karma: 6,15 | Přečteno: 129x | Diskuse| Pozvánky, akce

Jaroslava Švajcrová

Ohromující síla mysli

Milý příteli, před Vaší přednáškou, chtěla bych pronést jako Vaše žákyně pár slov. Představuji si je asi takto, vyslovuji své uznání.

27.2.2018 v 9:55 | Karma: 6,52 | Přečteno: 245x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Czexit? Mám skvělý nápad.

Už jste četli poslední článek paní Šichtařové? Czexit? https://sichtarova.blog.idnes.cz/ Mám nápad. Co kdybychom zůstali členy EU za této alespoň jediné podmínky?

18.2.2018 v 21:15 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1023x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Hojnost je tu pro každého.

Dokážu vám to, vážený čtenáři. Jak jsem potkala horníka na opeře? Dvanáct let pracoval na Ostravsko-Karvinském revíru se sbíječkou. Když byl mým známým pozván do opery, odmítl to slovy: Co bych tam dělal? Jsem skoro hluchý, nemám.

7.10.2016 v 15:16 | Karma: 11,73 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  18:53

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Poslanci zvýšili ochranu zemědělské půdy i omezení jejího prodeje cizincům

3. května 2024  5:16,  aktualizováno  11:55

Vyšší ochranu nejkvalitnější zemědělské půdy schválila Sněmovna. Nemají na ní do budoucna vznikat...

Požár pralesa Mionší musel založit člověk, zjistili odborníci. Sčítají škody

3. května 2024  11:46

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

Zdravotnictví čeká kolaps, věští analýza. Chybí 3000 lůžek, péče se nadužívá

3. května 2024  11:36

V českém zdravotnictví hrozí bez přijetí potřebných opatření vyčerpání zdrojů. Systém není podle...

Evropa otevřela dveře džihádistům, Londýn a Paříž nepoznáte, hlásá Trump

3. května 2024  11:34

Donald Trump krátce po potlačení propalestinských protestů na několika amerických univerzitách...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.