Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Překladatelská práce.

Překladatelská práce a její zneužívání v praxi ? Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku A 4 (t.j. 250 slov) a dobu 1hod. a 40 minut. A jaká je dnešní praxe zaměstnavatelů ? Zdá se, jako by jim radil

sám čert.

Moje přítelkyně se tak bojí ztráty svého zaměstnání, že jí ještě v 17.00 hod (tedy po 8 hodinové směně) zbývá přeložit 5 stránek tisku z českého jazyka do německého.

Ptáte se proč ?

Myslí si, že musí !

Pokud by se necítila v roli oběti, musela by svému nadřízenému vysvětlit, co je všem překladatelům podnikajícím v tomto oboru známo: tedy to, co je v úvodních slovech mého článku :

Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku A 4 (t.j. 250 slov) 1hod. a 40 minut. 

Pět stránek textu tedy představuje dodatečných 8,5 hodiny. Tedy celou další pracovní směnu !

Jen oběť si myslí, že musí.

Zdravý člověk nedokáže pochopit, proč dotyčná přítelkyně takto jedná. Mně by stačilo říci vedoucímu:

''Oficiální kalkulace pro překladatelskou práci představuje na 1 stránku 1hod. a 40 minut.

Konec.''

To strach z nedostatku nás vydírá. Nevěříme si ? Myslíme si, že konkurence je výkonnější ? Odbornější ? Levnější ? Rychlejší ? Nebo že bude ještě radostnějším nevolníkem, než jsem já sama ?Možná i to je pravda. 

Také naše potřeba, nekonečná potřeba peněz nás vydírá. Pro ni zatneš své zuby, a táhneš dál, třeba se to zdravému člověku zdá nepochopitelné !

I já jsem v této akci chybovala. A zaměstnavatel toho velmi chytře  zneužil. Posuďte sami, k jakému závěru a proč jsem došla.

''Pro tebe nepracuji, nenechám se přeci přátelskými vztahy vydírat !'' Řekla jsem nakonec své přítelkyni. O obezličce zaměstnavatelů, jak nezaplatit překladateli, co oprávněně za svou práci žádá :

Vysvětlím Vám krátce můj osobní příběh v této záležitosti. Sice není nad osobní zkušenost, ale kdo ví . . .

Překladatelku zaměstnavatele tlačil jako obvykle čas, a tak mi na poslední chvíli zadala odbornou překladatelskou práci z oboru stavebnictví. Jednalo se o doklady pro povolení stavby pro stavební úřad v Praze.

Navíc byly anglické stránky ve formátu nevhodném pro přenos textu, a tak musely být přepisovány. Jednou text původní, po té samotný překlad. Bylo také nezbytné, zachovat stávající formátování textu a tabulek, samozřejmě bez možnosti přečtení si výchozích nastavení formátu textu.

Zaměstnavatel přítelkyně pak stanovil odměnu za můj překlad sám, aniž by se mnou cenu konzultoval. Byla to vyděračská cena.

Spěchal snad na překlad jen proto, aby se mnou nemusel jednat o odměně ?

Nesouhlasila jsem s takovou odměnou a svoji cenu za překlad jsem prostřednictvím své přítelkyně osvětlila podrobně. Zaplatil.

Můj příští překlad , jak mi přítelkyně dodatečně až před vyplacením mé odměny oznámila, měla už zaplatit z vlastní kapsy ! Copak je mým zaměstnavatelem ona ? Jak na takovou akci mohla přistoupit !

Tím, že jsem nejednala o své předchozí odměně se zaměstnavatelem přímo, ale pověřila jím z naivity svou přítelkyni, udělal z ní jedním rozhodnutím mého zaměstnavatele !

Útisk nevolníka ? Za něj se však nepovažuji. Vždyť evropské překladatelské agentury mi zaplatí automaticky 0,4 EUR za slovo. Tedy více, než bylo dodatečně dohodnuto s tímto českým zaměstnavatelem.

Cítíte-li se být obětí, Váš zaměstnavatel si vždy nějakou obezličku najde ! Je jen na Vás, zda se i Vy necháte nesmyslně a zbytečně vydírat.

 

 

Autor: Jaroslava Švajcrová | úterý 18.8.2015 18:27 | karma článku: 13,50 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Jaroslava Švajcrová

Jak získá mladý člověk nejsnáze svůj byt.

Prostřednictvím stavebních bytových družstev, doporučuji raději nové objekty (téměř nepodstatný příspěvek do fondu oprav) anebo lidových bytových družstev (stavby cihlové z 50. let).V našem obvodu Prahy má obecní úřad také nové

3.3.2018 v 14:46 | Karma: 11,69 | Přečteno: 571x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Přijímám pozvánky ke své přednášce

Ke své knize „Pět fenoménů dneška“ rozhodla jsem se přednášet. Můžete pozvat své hosty a zajistit sál, či síň, nebo jen učebnu. Potřebuji jen stůl, židli a mikrofon. http://www.bezvydavatele.cz/book.php?Id=530

27.2.2018 v 13:33 | Karma: 6,15 | Přečteno: 129x | Diskuse| Pozvánky, akce

Jaroslava Švajcrová

Ohromující síla mysli

Milý příteli, před Vaší přednáškou, chtěla bych pronést jako Vaše žákyně pár slov. Představuji si je asi takto, vyslovuji své uznání.

27.2.2018 v 9:55 | Karma: 6,52 | Přečteno: 245x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Czexit? Mám skvělý nápad.

Už jste četli poslední článek paní Šichtařové? Czexit? https://sichtarova.blog.idnes.cz/ Mám nápad. Co kdybychom zůstali členy EU za této alespoň jediné podmínky?

18.2.2018 v 21:15 | Karma: 20,88 | Přečteno: 1023x | Společnost

Jaroslava Švajcrová

Hojnost je tu pro každého.

Dokážu vám to, vážený čtenáři. Jak jsem potkala horníka na opeře? Dvanáct let pracoval na Ostravsko-Karvinském revíru se sbíječkou. Když byl mým známým pozván do opery, odmítl to slovy: Co bych tam dělal? Jsem skoro hluchý, nemám.

7.10.2016 v 15:16 | Karma: 11,73 | Přečteno: 361x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

1. května 2024

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

1. května 2024

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau
Ärztin/Arzt für Innere Medizin

Allgemein öffentliches Krankenhaus Spittal/Drau

nabízený plat: 172 000 - 273 000 Kč

  • Počet článků 96
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 719x
Jsem stavební inženýrka. Po revoluci jsem krátce (2 školní roky) učila na Středním odborném učilišti stavebním odborné předměty. Na tento blog jsem se přihlásila, abych mohla napsat článek na téma vzdělávání mládeže. Právě jsem si totiž přečetla blog tomasvana na vašem webu a chtěla bych se k němu také vyjádřit veřejně.